Petr Holub
Nástroj
bicí
Členem České filharmonie
od března 2002
Nástroj
bicí
Členem České filharmonie
od března 2002
„To, že se mi hudba stala povoláním, považuji za splněný sen.“
Předního českého bicistu a pedagoga Pražské konzervatoře Petra Holuba uchvátily bicí nástroje v deseti letech, kdy začal navštěvovat soubor starých lidových nástrojů Karmína při pražské ZUŠ Bajkalská. Následovaly soukromé hodiny a později studium hry na bicí na Pražské konzervatoři u Vladimíra Vlasáka, Stanislava Hojného, Václava Mazáčka a Amy Lynn Barberové.
Pod vedením profesorky Barberové se v roce 1993 zúčastnil prezentace soudobé české hudby pro bicí nástroje na Percussion Arts Society International Convention v Ohiu a dalších sólových i komorních projektů (Pražské dny bicích nástrojů, Bratislavské hudební slavnosti). Kromě jeho pedagogů ho na umělecké cestě výrazně ovlivnilo také osobní seznámení se skladatelem Milošem Bokem.
V letech 1994–2002 působil v Symfonickém orchestru Českého rozhlasu jako člen skupiny bicích nástrojů a později tympanista, v letech 1995–2002 pak v Pražské komorní filharmonii (dnes Prague Philharmonia) jako tympanista. Do České filharmonie nastoupil v roce 2002 jako člen skupiny bicích nástrojů s povinností tympánů. Spolupracuje na řadě komorních projektů, například s Baborák Ensemble nebo Pražským saxofonovým kvartetem. Nejraději má hudbu 18. a 19. století, o které říká, že je „svou kvalitou, krásou a nadčasovostí nepřekonatelná“. Kromě působení v České filharmonii se také od roku 2006 věnuje svým studentům bicích nástrojů na Pražské konzervatoři.
Ve volném čase pak rád čte, chalupaří a jezdí na kole.
vedoucí skupiny s povinností tympánů
zástupce vedoucího skupiny s povinností tympánů
Získejte každé dva týdny nejnovější zprávy z České filharmonie, exkluzivní obsah z magazínu a novinky z Rudolfina.
This is the body of the modal. You can put any HTML content here.