Petr Holub

Nástroj
bicí

Členem České filharmonie
od 
března 2002

Obrázek petr-holub.jpg

Životopis

„To, že se mi hudba stala povoláním, považuji za splněný sen.“

Předního českého bicistu a pedagoga Pražské konzervatoře Petra Holuba uchvátily bicí nástroje v deseti letech, kdy začal navštěvovat soubor starých lidových nástrojů Karmína při pražské ZUŠ Bajkalská. Následovaly soukromé hodiny a později studium hry na bicí na Pražské konzervatoři u Vladimíra Vlasáka, Stanislava Hojného, Václava Mazáčka a Amy Lynn Barberové.

Pod vedením profesorky Barberové se v roce 1993 zúčastnil prezentace soudobé české hudby pro bicí nástroje na Percussion Arts Society International Convention v Ohiu a dalších sólových i komorních projektů (Pražské dny bicích nástrojů, Bratislavské hudební slavnosti). Kromě jeho pedagogů ho na umělecké cestě výrazně ovlivnilo také osobní seznámení se skladatelem Milošem Bokem.

V letech 1994–2002 působil v Symfonickém orchestru Českého rozhlasu jako člen skupiny bicích nástrojů a později tympanista, v letech 1995–2002 pak v Pražské komorní filharmonii (dnes Prague Philharmonia) jako tympanista. Do České filharmonie nastoupil v roce 2002 jako člen skupiny bicích nástrojů s povinností tympánů. Spolupracuje na řadě komorních projektů, například s Baborák Ensemble nebo Pražským saxofonovým kvartetem. Nejraději má hudbu 18. a 19. století, o které říká, že je „svou kvalitou, krásou a nadčasovostí nepřekonatelná“. Kromě působení v České filharmonii se také od roku 2006 věnuje svým studentům bicích nástrojů na Pražské konzervatoři.

Ve volném čase pak rád čte, chalupaří a jezdí na kole.

Bicí nástroje

Alternativní text obrázku

Petr Holub

vedoucí skupiny s povinností tympánů

Alternativní text obrázku

Michael Kroutil

zástupce vedoucího skupiny s povinností tympánů

Připojte se k více než 20 tisícům odběratelů

Získejte každé dva týdny nejnovější zprávy z České filharmonie, exkluzivní obsah z magazínu a novinky z Rudolfina.