V Karlových Varech se v roce 1962 konal první jazzový festival. A já jsem už kolem dvaceti vzplanul pro jazz. Napsal jsem asi tři témata a měl jsem tu drzost, že jsem je poslal Karlu Krautgartnerovi, pak se dokonce hrála v rozhlase. A najednou přišla stovka honoráře a poté dopis: „Vážený soudruhu, navštivte mě příležitostně v rozhlase, dramaturg Harry Macourek.“ Ten mi řekl, že se musím naučit aranžovat, instrumentovat, napsat partituru. Věnoval se mi asi tři roky. Na každou schůzku jsem mu nosil hotovou partituru. A začal jsem aranžovat. Macourek mě seznámil se skladatelem Jiřím Jarochem, za kterým jsem pak do Prahy, v době své dovolené, jezdil deset let. A tomuto významnému českému skladateli vděčím za to, že jsem se konečně mohl věnovat hudbě jako svému povolání.
Moje skladatelské studium ale začalo dřív. Otakar Zich, estetik, který jezdil s manželkou do Vimperku na dovolenou, mi zařídil konzultaci u prof. Dvořáčka na HAMU. Přinesl jsem mu dětské balety, které jsem bez jakéhokoli školení napsal, a on mě představil Emilu Hlobilovi. A ten to zhodnotil: „No, nápady má, ale neumí nic.“ Pak jsem získal jako učitele Bohumila Duška, který učil na pedagogické škole v Karlových Varech. Od něho jsem získal základní znalosti potřebné pro komponování.