Program
Mariusz Urbanek
Alma Rosé, monodrama
Zazní skladby Fritze Kreislera, Johanna Strausse, Antonína Dvořáka, Franze Schuberta, Johannesa Brahmse a Giacoma Pucciniho.
Jedinečné hudebně-dramatické vyprávění o pohnutých osudech židovské houslistky Almy Rosé si během pár let stihlo vydobýt pozornost nejen hudební veřejnosti. Pečlivě vybrané skladby interpretuje smyčcové kvarteto, středobodem je pak herečka Sarah Haváčová, která hlavní roli podmanivě ztvárňuje herecky, ale i hrou na housle.
Koncert z řady HP | Český spolek pro komorní hudbu
Mariusz Urbanek
Alma Rosé, monodrama
Zazní skladby Fritze Kreislera, Johanna Strausse, Antonína Dvořáka, Franze Schuberta, Johannesa Brahmse a Giacoma Pucciniho.
Olga Strusková režie, překlad, úprava textu
Sarah Haváčová Alma Rosé, housle
Monika Urbanová housle
Gabriela Kubátová housle
Dagmar Mašková viola
Sylva Jablonská violoncello
Olga Strusková režie
Olga Strusková je česká publicistka, scénáristka, divadelní i filmová režisérka a překladatelka, která se při své tvorbě často dotýká tématu kulturní diverzity (zvláště mezi Čechy a Japonci, jak ukazuje i její divadelní hra Z deníku hraběnky M.) a také života osob se zdravotním postižením (pořad Zůstaň nad věcí, dokumenty K integraci přes legraci a Život mi dal za uši, krátký film Přežili jsme, promiňte...). Absolventka filologie na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy a moderní literatury a umění na Londýnské univerzitě, vytvořila desítky filmových dokumentů a podílela se na vzniku čtyř česko-japonských hraných koprodukcí, za něž získala řadu ocenění. Je autorkou knih Jak úspěšně (ne)stárnout, Dopisy z Japonska (o architektu J. Letzelovi), Děti z planety D.S. (o dětech s Downovým syndromem), dále spoluautorkou memoárů o Franku Towenovi Můj život s tancem a knihy Metoda Ludmily Mojžíšové. V roce 1998 přeložila knihu izraelské spisovatelky Navy Semel Učila jsem se létat.
Sarah Haváčová housle
Činoherní herečka Sarah Haváčová, kterou nyní mohou pražští diváci zahlédnout v Národním divadle v roli Marty Bobalové ve hře Hordubal, vystudovala činoherní herectví na Divadelní fakultě Janáčkovy akademie múzických umění v Brně ve třídě Iva Krobota a vzdělání si zpestřila půlročním pobytem na státní herecké škole v Krakově (2013). Rok nato získala angažmá v Divadle Petra Bezruče v Ostravě, kde ihned zaujala rolí Girleen ve hře Osiřený západ. V roce 2017 přesídlila do Prahy, kde dostala nabídky hostování v Městských divadlech pražských a na Nové scéně Národního divadla (Joann v komedii Jsme v pohodě). Zanedlouho začala spolupracovat také s mezinárodním hereckým spolkem Prague Shakespeare Company, v jehož anglickém nastudování Snu noci svatojánské alternovala roli Hermie; v roce 2019 se pak spolu s Karlem Heřmánkem ml. představila v hlavních roli thrilleru Po konci světa v Divadle Bez zábradlí. Objevila se i v televizi, například v seriálu Profesor T., pohádce Škola princů nebo snímku Smetana.
Monika Urbanová housle
Houslistka Monika Urbanová, laureátka řady interpretačních soutěží (Stephanie-Hohl Wettbewerb ve Vídni, Soutěž Nadace B. Martinů aj.), studovala na Pražské konzervatoři pod vedením Dagmar Zárubové a Jaroslava Foltýna a na Akademii múzických umění v Praze ve třídě Ivana Štrause a Leoše Čepického. Absolvovala též roční stáž na Hochschule für Musik und darstellende Kunst Wien ve třídě Petera Schuhmayera a množství mistrovských kurzů (Sommerakademie v Semmeringu či Meadowmount v USA). Od roku 2010 je stálou členkou skupiny prvních houslí Symfonického orchestru hl. m. Prahy FOK, se kterým (i s dalšími orchestry) již vystupovala také sólově. Intenzivně se věnuje komorní hře: působila ve Phantasy Quartet, Trio con brio, byla členkou smyčcového kvarteta Eve Quartet, se kterým se kromě klasického repertoáru věnovala i swingu, a koncertuje také v nevšedních spojeních houslí s varhanami (CD „Violin and organ“) a harfou (duo Beautiful Strings s Hedviou Mousa Bacha – CD „Beau Soir“).
Gabriela Kubátová housle
Dagmar Mašková viola
Violistka Dagmar Mašková vystudovala konzervatoř a Akademii múzických umění v Praze a již jako studentka se s úspěchem zúčastnila řady soutěží (např. přehlídka konzervatoří, Beethovenův Hradec ad.). V letech 1988–1991 byla členkou Gustav Mahler Jugendorchester pod vedením Claudia Abbada, kde vznikla myšlenka na založení Pražské komorní filharmonie (dnes Prague Philharmonia), jíž je Dagmar Mašková členkou a zástupkyní vedoucího skupiny viol doposud. Působila rovněž v Sukově komorním orchestru, Symfonickém orchestru Českého rozhlasu a Orchestru Národního divadla. Vystupuje sólově, jako členka různých komorních uskupení (např. Trio Gratia) a věnuje se rovněž hře na violu d’amore.
Sylva Jablonská violoncello
Mariusz Urbanek
Alma Rosé, monodrama