Fotografie ilustrujicí stránku  Stabat Mater Kroky do nového světa s Antonínem Dvořákem

Kroky do nového světa s Antonínem Dvořákem • Stabat Mater


Česká filharmonie

Antonínu Dvořákovi a jeho ženě zemřely během dvou let všechny tři děti. Svědectvím svého druhu, jak se Dvořákovi se ztrátou milovaných dětí vyrovnávali, je skladatelovo Stabat Mater.

Koncert z řady K
Délka programu 2 hod
Od 11 let

Program

Antonín Dvořák
Stabat Mater (výběr)

Účinkující

Česká studentská filharmonie
Marko Ivanović dirigent

Petr Kadlec průvodce

Veronika Rovná soprán
Markéta Cukrová alt
Richard Samek tenor
František Zahradníček bas

Český akademický sbor
Michal Vajda sbormistr

Fotografie ilustrujicí událost Kroky do nového světa s Antonínem Dvořákem Stabat Mater

Rudolfinum — Dvořákova síň

24. 3. 2022  čtvrtek 19.30
Volná místa
Cena od 230 do 550 Kč

Zákaznický servis České filharmonie

Tel.: +420 227 059 227

E-mail: info@ceskafilharmonie.cz

Zákaznický servis je pro vás k dispozici v pracovní dny od 9.00 do 18.00 hod. (v červenci a srpnu do 15.00 hod.).

Zákaznický servis České filharmonie

Tel.: +420 227 059 227

E-mail: info@ceskafilharmonie.cz

Zákaznický servis je pro vás k dispozici v pracovní dny od 9.00 do 18.00 hod. (v červenci a srpnu do 15.00 hod.).

Antonínu Dvořákovi a jeho ženě zemřely během dvou let všechny tři děti. Tříletý Otakar tragickou shodou okolností dokonce přesně v den Dvořákových šestatřicátých narozenin – 8. září 1877. Bližší zachycení toho, jak se Dvořákovi vyrovnávali s tím, že byli náhle bez dětí, které milovali, nemáme. Jako svědectví svého druhu je tu skladatelovo Stabat Mater z let 1876–77. Dílo tradičně uváděné v čase Velikonoc mělo svoji pražskou premiéru překvapivě v čase předvánočním: 23. prosince 1880.

Richard Novák, jeden z celoživotních interpretů a služebníků Dvořákova díla, říká: „Stabat Mater je o ohromném smutku. Ne o drastickém nebo dramatickém, je to nakonec očišťující smutek. Stabat je o soucitu s bolestí, kterou prožívá matka, když ztrácí syna, který trpí hrozným způsobem. Těžko může být větší bolest. Zarývá se do hloubi duše. Moc se mi líbí samotný úvod skladby, který je velmi rozsáhlý – dvacetiminutový. To je neslýchaná odvaha! Jak bolest pomalu klesá až do srdce… a Dvořák nás udržuje ve velkém rozechvění. Správný interpretační přístup podle mne je: zůstat pořád v té tiché bolesti, dát jí prostor, aby mohla zaznít a vyznít. Musí to být prožité. Z hudby musí být cítit modlitba a zbožnost.“

Tak copak vás zajímá?
Zavřít
Zavřít
Tak copak vás zajímá?