Program
Jiří Kadeřábek
S – C – S, skladba na objednávku, světová premiéra (15 min)
Francis Poulenc
Koncert pro dva klavíry (20 min)
Béla Bartók
Koncert pro orchestr (36 min)
Nenašli jsme žádné výsledky
Zkuste použít jiný výraz nebo kontaktujte náš Zákaznický servis.
Přijďte dřív!
Setkání s umělci před koncertem
Rudolfinum | Talichův salonek | 1. patro | 18.30–19.15 hodin
Ostatní
Jiří Kadeřábek
S – C – S, skladba na objednávku, světová premiéra (15 min)
Francis Poulenc
Koncert pro dva klavíry (20 min)
Béla Bartók
Koncert pro orchestr (36 min)
Petr Popelka dirigent
Lucas a Arthur Jussen klavír
Prodej jednotlivých vstupenek na všechny veřejné generální zkoušky:
od 11. září 2024, 10.00
Zákaznický servis České filharmonie
Tel.: +420 227 059 227
E-mail: info@ceskafilharmonie.cz
Zákaznický servis je pro vás k dispozici v pracovní dny od 9.00 do 18.00 hod.
Nizozemští bratři Lucas a Arthur Jussenovi jsou považováni za nejlepší klavírní duo současnosti. Vystupují spolu již téměř dvacet let, což ovšem vzhledem k jejich věku znamená opravdu od dětství. Hrávají jak na čtyři ruce na jednom klavíru, tak i na dva klavíry a v obou alternativách vzbuzují ohromující dojem, úžas a nadšení. Jestliže bývá do určité míry pochopitelným problémem téměř každého klavírního dua ne vždy zcela přesná synchronizace úderů, u této dvojice jako by taková možnost ani neexistovala. Své umění prokáží v Koncertu pro dva klavíry Francise Poulenca, v neoklasickém, až téměř mozartovském díle z roku 1932, nabízejícím okouzlující dialog dvou sólistů. Hudba zlínského rodáka Jiřího Kadeřábka, našeho současníka, je podle anglosaských médií řemeslně zvládnutá a neodolatelná svým hravým škádlením, působivá, seriózní i zábavná, téměř vždy odhalující nějaký zlomyslný zvrat. A připomíná prý Picassovy kubistické obrazy. Skladba S – C – S odkazuje na historické formy sinfonia, concerto grosso a solo concerto. Sleduje vývoj od čistě orchestrální hudby přes koncert sólistů s orchestrem až po koncert jednoho sólisty s orchestrem. Tento koncept využívá jako kostru, která chrání orgány a na níž se upínají svaly. Koncert pro orchestr Bély Bartóka, lyrický, dramatický, myšlenkově hluboký i virtuózní, pojímá nástrojové skupiny sólistickým způsobem. Dílo je skutečným hudebním ohňostrojem, završeným mistrovským kontrapunktem několika témat od lidových melodií po vířivé perpetuum mobile. Je osobitou syntézou novátorství a emocionality.