Program
Wolfgang Amadeus Mozart
Symfonie č. 40 g moll (35 min)
Wolfgang Amadeus Mozart
Mše c moll (60 min)
Nenašli jsme žádné výsledky
Zkuste použít jiný výraz nebo kontaktujte náš Zákaznický servis.
Ostatní
Wolfgang Amadeus Mozart
Symfonie č. 40 g moll (35 min)
Wolfgang Amadeus Mozart
Mše c moll (60 min)
Václav Luks dirigent
Simona Šaturová soprán
Štěpánka Pučálková soprán
Václav Čížek tenor
Roman Hoza bas
Collegium Vocale 1704
Prodej jednotlivých vstupenek na všechny veřejné generální zkoušky:
od 11. září 2024, 10.00
Zákaznický servis České filharmonie
Tel.: +420 227 059 227
E-mail: info@ceskafilharmonie.cz
Zákaznický servis je pro vás k dispozici v pracovní dny od 9.00 do 18.00 hod.
Wolfgang Amadeus Mozart byl zázračným dítětem a v dospělosti hudebníkem zaměstnaným v kapele u arcibiskupa v rodném Salcburku. Z tamních vazeb se vymanil až na posledních deset let života, která strávil jako svobodný hudebník usilující o publikum, společenské uznání i obživu. Finančně se sice potýkal s těžkostmi, ale z hlediska uměleckého šlo o vrcholné období jeho tvorby, ve kterém měl úspěchy jako autor, zejména operní, i jako interpret. Spolu s Haydnem a Beethovenem se stal nejtypičtějším reprezentantem vídeňského hudebního klasicismu, svým individuálním tvůrčím přístupem k podnětům i ke kompozičním normám však svou dobu v mnoha směrech překračoval. V první polovině 80. let, už ve Vídni, napsal rozsáhlou Mši c moll, kterou pak uvedl v premiéře v Salcburku. Stalo se tak během návštěvy, kdy přijel otci představit svou novomanželku. Později, v roce 1788, napsal během několika týdnů dvojici zásadně rozdílných mistrovských symfonií – čtyřicátou v temnější tónině g moll a následující jedenačtyřicátou v rozjásané tónině C dur. Dirigent Václav Luks je přední český specialista na historicky poučenou interpretaci starší hudby, zakladatel a umělecký vedoucí orchestru dobových nástrojů Collegium 1704. Spojení rozhlasových symfoniků s ním a s vokální částí jeho souboru slibuje v obou Mozartových dílech mimořádný průnik užití moderních nástrojů se vzrušující estetikou oživování někdejšího zvuku a hudebního výrazu.