Nenašli jsme žádné výsledky

Vámi zadaný výraz neodpovídá žádný záznam. Zkuste pozměnit svůj hledaný výraz.

Hledat

R1 / Tristan a Isolda • Symfonický orchestr Českého rozhlasu


Ostatní

Program

Richard Wagner
Tristan a Isolda, 3. jednání (75 min)

Účinkující

Symfonický orchestr Českého rozhlasu
Petr Popelka dirigent 
Michael Weinius Tristan, tenor 
Elisabeth Teige Isolda, soprán 
Christina Bock Brangäne, mezzosoprán 
Jens-Erik Aasbø král Marke, bas
Kurnewal, baryton v jednání

Fotografie ilustrujicí událost R1 / Tristan a Isolda • Symfonický orchestr Českého rozhlasu

Rudolfinum — Dvořákova síň

Generální zkouška
V prodeji u pořadatele
V prodeji u pořadatele
Informace ke vstupenkám a kontakty

Rezervace míst stávajícím abonentům:
do 3. června 2024, 20.00
Prodej jednotlivých vstupenek na abonentní koncerty:
od 10. června 2024, 10.00
Prodej vstupenek na všechny veřejné generální zkoušky:
od 11. září 2024, 10.00

Zákaznický servis České filharmonie

Tel.: +420 227 059 227
E-mail: info@ceskafilharmonie.cz

Zákaznický servis je pro vás k dispozici v pracovní dny od 9.00 do 18.00 hod. 

 

Koncertní provedení mimořádně dlouhé opery Tristan a Isolda, rozvržené rozhlasovými symfoniky postupně do tří sezon, spěje ve třetím dějství k vrcholu. Zraněného rytíře Tristana drží při životě jen touha po setkání s Isoldou. Když za ním konečně připluje, Tristan jí umírá v náručí. Na další lodi se blíží král Marke, který se už nechce mstít, protože se dozvěděl o kouzelném nápoji lásky a chápe, že milenci, kteří ho zradili, byli nevinní. Vše je ale marné, steskem umírá nakonec i Isolda. Richard Wagner se inspiroval středověkým eposem vycházejícím z keltské pověsti. K mimořádné umělecké atmosféře díla přispěly i jeho vlastní prožitky – měl milostnou aféru s nadanou literátkou Mathildou Wesendonckovou, manželkou svého mecenáše, ušlechtilou, inteligentní a krásnou ženou. V inspirujícím přátelství prožíval skladatel souznění duší a nenaplněnou lásku. A právě v nadčasový symbol takového citu přebásnil i dávný milostný příběh. Wagnerova opojná hudba, koncipovaná ve velkých plochách a protkaná příznačnými motivy, pověstná nekonečnými melodiemi a podmanivým kouzlem, dodává jeho operám na výlučnosti. A tím, že přišel s koncepcí jednoty básnického slova, hudby, scénografie a herectví, zanechal natolik mimořádnou stopu, že je vnímán jako zásadní reformátor romantické opery. Tristan a Isolda má mezi jeho třinácti jevištními díly mimořádnou pozici.

zrušit

Nenašli jsme žádné výsledky

Vámi zadaný výraz neodpovídá žádný záznam. Zkuste pozměnit svůj hledaný výraz.