Nenašli jsme žádné výsledky

Vámi zadaný výraz neodpovídá žádný záznam. Zkuste pozměnit svůj hledaný výraz.

Hledat

P1 / Zahajovací koncert s Isabelle Faust • Symfonický orchestr Českého rozhlasu


Ostatní

Program

Jan Klusák
Continuo, symfonická báseň č. 4, světová premiéra (9 min)

Antonín Dvořák
Koncert pro housle (32 min)

Dmitrij Šostakovič
Symfonie č. 5 (44 min) 

Účinkující

Symfonický orchestr Českého rozhlasu
Petr Popelka dirigent 
Isabelle Faust housle

Fotografie ilustrujicí událost P1 / Zahajovací koncert s Isabelle Faust • Symfonický orchestr Českého rozhlasu

Rudolfinum — Dvořákova síň

V prodeji u pořadatele
Informace ke vstupenkám a kontakty

Rezervace míst stávajícím abonentům:
do 3. června 2024, 20.00
Prodej jednotlivých vstupenek na abonentní koncerty:
od 10. června 2024, 10.00
Prodej vstupenek na všechny veřejné generální zkoušky:
od 11. září 2024, 10.00

Zákaznický servis České filharmonie

Tel.: +420 227 059 227
E-mail: info@ceskafilharmonie.cz

Zákaznický servis je pro vás k dispozici v pracovní dny od 9.00 do 18.00 hod. 

 

V Roce české hudby nemůže při zahájení sezony chybět dílo Antonína Dvořáka. Jeho Houslový koncert přijíždí zahrát přední německá sólistka Isabelle Faust, která skladbu už před lety natočila v Praze na CD. Jako vítězka Paganiniho soutěže v Janově v roce 1993 hraje téměř tři desetiletí na vzácný Stradivariho nástroj postavený v roce 1704 a nesoucí jméno „Šípková Růženka“. Dalším českým autorem v programu je Jan Klusák, v dubnu 2024 devadesátiletý. Jako jeden z prvních tuzemských tvůrců se přiklonil k užívání racionálních kompozičních technik, avšak dělo se tak v zájmu dosahování emocionálního působení. Vedle koncertních děl napsal množství scénické hudby a od šedesátých let se uplatňoval i ve filmu, nejen jako skladatel, ale rovněž jako herec. Obojím byl i v Divadle Járy Cimrmana, když se v době normalizace stal politicky nežádoucí osobou. Na konci 90. let otevřel skladbou Zemský ráj to na pohled řadu symfonických básní. Čtvrtá z nich, Continuo, je očekávanou událostí. Při poslechu Šostakovičovy Páté symfonie se pak lze zamýšlet nad paradoxem, že jedno umělecké dílo může být vykládáno dvěma protichůdnými způsoby. Posluchačsky přístupnou symfonii, skladbu s rovnováhou meditace, humoru a velkoleposti, vnímal komunistický režim jako autorovu poslušnou reakci na předchozí kritiku, že se vzdaluje lidu. Publikum v ní však spíše vycítilo skryté vzkazy – upřímné líčení pocitů sovětského člověka, trpícího pod stalinským terorem; včetně vynuceného optimismu.

zrušit

Nenašli jsme žádné výsledky

Vámi zadaný výraz neodpovídá žádný záznam. Zkuste pozměnit svůj hledaný výraz.