Česko-švýcarská sopranistka Martina Janková je již od roku 1998 stálým členem curyšské opery. Vnímána je jako jedna z předních mozartovských zpěvaček současnosti. Oceňována je však i její schopnost dokonalé interpretace hudby baroka. Jednoznačně v poslední době přesvědčila svými vystoupeními v řadě inscenací v curyšské opeře, na Salcburském festivalu, na festivalu Wiener Festwochen a na koncertech s Cleveland Orchestra. Zvláště její pojetí Aminty (Il re pastore, 2012) a Despiny (Cosi fan tutte) ocenili nejen návštěvníci salzburského festivalu, ale i odborná kritiky.
S velkým úspěchem debutovala v roce 2016 v Milánské opeře La Scala v hlavní roli Belezzy (Krása) v oratoriu G. F. Händela „Triumf času a pravdy“. Ve stejném roce byla také vysoce ceněna za hlavní roli v Mozartově „Il Re Pastore“, kterou nastudovala pod vedením Williama Christieho a opakovaně interpretovala na evropském turné se souborem Les Arts Florissants. O rok později debutovala v USA jako Mélisanda ve scénické inscenaci Debussyho opery „Pelléas a Mélisanda“ režiséra Yuvala Sharona s The Cleveland Orchestra za řízení Franze Welsera-Mösta.
Úspěch zaznamenala i v dalších rolích v curyšské opeře, především v roli Angelicy (Orlando), Lišky (Příběhy lišky Bystroušky), Nanetty (Falstaff), Marceliny (Fidelio), Grety (Hänsel und Gretel) a Ighina (Palestrina). Další role ztvárnila v Théâtre des Champs-Elysées v Paříži, v pražském Národním divadle a ve Státní opeře, kde vystoupila v dílech L. van Beethovena, W. A. Mozarta, L. Janáčka a G. Rossiniho.
Vedle řady špičkových orchestrů spolupracovala Martina Janková i s vynikajícími dirigenty, jak kupř. Jiří Bělohlávek, Ivor Bolton, Bertrand de Billy, Riccardo Chailly, Iván Fisher, Ádám Fischer, Sir John Eliot Gardiner, Daniele Gatti, Nikolaus Harnoncourt, Philippe Herreweghe, Marek Janowski, Sir Charles Mackerras, Andrea Marcon, Sir Neville Marriner, Ingo Metzmacher, Sir Simon Rattle a Franz Welser-Möst.