1 / 6

Česká filharmonie • Jakub Hrůša
Čistě český program sestavený výhradně ze skladeb 20. století, tak by se dal charakterizovat výběr, který připravil Jakub Hrůša spolu s Leonidasem Kavakosem a Danielem Mikoláškem. Podle Hrůši „skladatelství Jaroslava Krčka, Bohuslava Martinů a Leoše Janáčka ledaco spojuje.“
Program
Jaroslav Krček
Symfonie č. 7 pro symfonický orchestr a koncertantní marimbu, op. 153 (světová premiéra)
Bohuslav Martinů
Koncert pro housle a orchestr č. 2, H 293
Leoš Janáček
Sinfonietta
Účinkující
Daniel Mikolášek marimba
Leonidas Kavakos housle
Jakub Hrůša dirigent
Hudba Hradní stráže a Policie České republiky
Česká filharmonie

Rudolfinum — Dvořákova síň
Generální zkouška
Zákaznický servis České filharmonie
Tel.: +420 227 059 227
E-mail: info@ceskafilharmonie.cz
Zákaznický servis je pro vás k dispozici v pracovní dny od 9.00 do 18.00 hod.
Zákaznický servis České filharmonie
Tel.: +420 227 059 227
E-mail: info@ceskafilharmonie.cz
Zákaznický servis je pro vás k dispozici v pracovní dny od 9.00 do 18.00 hod.
„Především je jejich hudba v nejlepším smyslu sdělná. Každý z nich dovede několika málo takty vytvořit vztah s posluchačem a udržet jej také dlouho po doznění posledních tónů. Všem třem v zaslouženém úspěchu často pomáhá jejich bytostné zakotvení v nádherných zdrojích lidové tradice, jež jim umožňuje hodnověrně promlouvat poutavě, avšak prostě. Pro mne osobně všechny tři autory spojuje i fakt, že mi bylo dáno oblíbit si jejich hudbu už v dětství,“ dodává Jakub Hrůša.
Koncerty se konají za finanční podpory Nadace Bohuslava Martinů.
Účinkující

Jakub Hrůša je šéfdirigentem Bamberských symfoniků, hlavním hostujícím dirigentem České filharmonie a Orchestra dell’Accademia Nazionale di Santa Cecilia.
Je častým hostem nejproslulejších světových orchestrů včetně Vídeňských i Berlínských filharmoniků, Newyorské filharmonie, Symfonického orchestru Bavorského rozhlasu, NHK Symphony, Chicagských symfoniků, Bostonského symfonického orchestru, orchestru lipského Gewandhausu, luzernského festivalového orchestru, Královského orchestru Concertgebouw, Mahlerova komorního orchestru, Clevelandského orchestru, Filharmonického orchestru Francouzského rozhlasu a Orchestru curyšské Tonhalle. Jako operní dirigent připravil představení pro Vídeňskou státní operu, Royal Opera House, Covent Garden, Opéra National de Paris a Curyšskou operu. Je rovněž pravidelným hostem na festivalu v Glyndebourne, kde tři roky působil v roli hudebního ředitele projektu Glyndebourne On Tour.
Jeho nahrávka houslových koncertů Martinů a Bartóka, kterou natočil s Bamberskými symfoniky, získala nominaci na Gramophone Award a deska s Dvořákovým houslovým koncertem se Symfonickým orchestrem Bavorského rozhlasu byla nominována na cenu Grammy. V roce 2020 získaly dvě jeho desky – klavírní koncerty Antonína Dvořáka a Bohuslava Martinů s Ivo Kahánkem a opera Vanessa z Glynderournského festivalu – ocenění BBC Music Magazine Award. K jeho dalším deskám patří Dvořákovy a Brahmsovy symfonie s Bamberskými symfoniky, Sukův Asrael se Symfonickým orchestrem Bavorského rozhlasu či Requiem a Te Deum Antonína Dvořáka s Českou filharmonií.
Jakub Hrůša studoval dirigování na Akademii múzických umění v Praze, mimo jiné u Jiřího Bělohlávka. Je prezidentem sdružení International Martinů Circle a Společnosti Antonína Dvořáka. Stal se prvním držitelem Ceny sira Charlese Mackerrase. V roce 2020 od Akademie klasické hudby převzal Cenu Antonína Dvořáka a spolu s Bamberskými symfoniky získal Bavorskou státní cenu za hudbu.