Nenašli jsme žádné výsledky

Vámi zadaný výraz neodpovídá žádný záznam. Zkuste pozměnit svůj hledaný výraz.

Hledat

Česká filharmonie • Open Air koncert


Open Air koncert České filharmonie už tradičně zakončuje koncertní sezonu na Hradčanském náměstí a je pro všechny zdarma. Program věnovaný Roku české hudby připraví Petr Altrichter, který roztančí a rozezpívá publikum spolu s orchestrem a vynikajícím pěveckým triem.

Délka programu 1 hod 10 min

Program

Antonín Dvořák
Slavnostní pochod, op. 54a (6')
Slovanský tanec č. 7 c moll, op. 46 (3')
Rondo pro violoncello a orchestr g moll, op. 94 (8')
Pekelný tanec z 2. dějství opery Čert a Káča (4')
„Od dětství ku oltáři“, árie Svaté Ludmily z oratoria Svatá Ludmila (4')

Antonín Dvořák / instrumentace Jiří Teml
„Když mne stará matka“, píseň z cyklu Cigánské melodie, op. 55 (2')

Zdeněk Fibich
Poem ze selanky V podvečer, op. 39 (5')

Bedřich Smetana
„A ty mé robě“, ukolébavka z 1. dějství opery Hubička (4')
„Já ale zůstanu“, árie Přemysla z 2. dějství opery Libuše (3')
Furiant z 2. dějství opery Prodaná nevěsta (2')

Vítězslav Novák
U muziky, 4. část ze Slovácké suity pro malý orchestr, op. 32 (4')

Antonín Dvořák
„Jářku, jářku, klouče milé…“, duet Hajného a Kuchtíka z 2. dějství opery Rusalka (4')

Účinkující

Kateřina Kněžíková soprán
Arnheiður Eiríksdóttir mezzosoprán
Jiří Brückler baryton

Vilém Vlček violoncello

Petr Altrichter dirigent

Marek Eben moderátor

Česká filharmonie

Fotografie ilustrujicí událost Česká filharmonie • Open Air koncert

Praha — Hradčanské náměstí

Volný vstup
Vstup volný Informace ke vstupenkám a kontakty

Zákaznický servis České filharmonie

Tel.: +420 227 059 227
E-mail: info@ceskafilharmonie.cz

Zákaznický servis je pro vás k dispozici v pracovní dny od 9.00 do 18.00 hod. 

 

„Česká filharmonie v srdci Prahy k Roku české hudby – to je velká slavnost! Krása, lyrika a hloubka, vznešenost i vtip naší hudby – kéž v nás z toho všeho něco zůstane! Přijďte a slyšte!
Srdečně vás zvu.“

— Petr Altrichter

Účinkující

Kateřina Kněžíková  soprán

Kateřina Kněžíková

Kateřina Kněžíková se narodila v roce 1982 v Bohumíně. V roce 2007 absolvovala Pražskou konzervatoř a v roce 2010 ukončila svá studia na Hudební a taneční fakultě Akademie múzických umění v Praze pod vedením Jiřiny Přívratské. Je laureátkou řady soutěží a přehlídek, například Mezinárodní pěvecké soutěže Antonína Dvořáka v Karlových Varech.

V Národním divadle v Praze debutovala v roce 2005 v roli Zerliny a od roku 2006 je stálou členkou ansámblu. V uplynulých letech zde nastudovala postavy jako Susanna (Le nozze di Figaro), Serpetta (La Finta giardiniera), Servilia (La Clemenza di Tito), Blonde (Entführung aus dem Serail), Despina (Cosí fan tutte), Ilja (Idomeneo), Almirena (Rinaldo), Adina (Elisir d’amore), Barče (Hubička), Terinka (Jakobín), Nannetta (Falstaff), Aristea (L´Olimpiade) a mnoho dalších.

Hostovala v divadle J. K. Tyla v Plzni, v Národním divadle moravskoslezském v Ostravě, v divadle F. X Šaldy v Liberci, ve Slovenskom národnom divadle v Bratislavě, v Theatre de Caen, Opéra Royal de Versailles, Theatre Royal de La Monnaie v Bruselu a v Opéra de Dijon.

Spolupracovala s režiséry jako je D. Beneš, Karl-Ernst a Ursel Herrmann, J. Heřman, L. Keprtová, L. Moaty, J. Nekvasil, V. Věžník aj.

V rámci své profesionální koncertní a operní činnosti spolupracovala s dirigenty jako je S. Baudo, J. Bělohlávek, A. Fisch, J. Gaffigan, M. Honeck, H. M. Förster, J. Hrůša, R. Jindra, V. Luks, E. Mazzola, J. Nelson nebo T. Netopil a s významnými hudebními tělesy, jakými jsou BBC Symphony orchestra, Camerata Salzburg, Collegium 1704, Česká filharmonie, Hessischer Rundfunk Frankfurt am Main, PKF - Prague Philharmonia, Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK, Symfonický orchestr Českého rozhlasu a mnoho dalších.

Pravidelně vystupuje na prestižních mezinárodních festivalech u nás i v zahraničí (MHF Dvořákova Praha, MHF Janáčkův máj,  MHF Pražské jaro, MOF Smetanova Litomyšl, Svatováclavský hudební festival, Struny podzimu, Festival de La Chaise-Dieu, Festival Rencontres Musicales de Vétzelay, Festival Baroque de Pontoise, Hudební most Praha – Drážďany, Uckermärkische Musikwochen, Tage Alte Musik Regensburg a další).

Vytvořila nahrávky pro Český rozhlas, televizní stanici MEZZO a belgickou rozhlasovou stanici RTFB International. Pro label Harmonia mundi nahrála Smetanovu Prodanou nevěstu a její nahrávka Dove é amore é gelosia v produkci OPUS ARTE DVD získala ocenění německé kritiky „Preis der deutschen Schallplattenkritik“.

Arnheiður Eiríksdóttir  mezzosoprán

Arnheiður Eiríksdóttir

Minulou sezonu jsme islandskou mezzosopranistku Arnheiður Eiríksdóttir slyšeli na její domovské scéně, v Opeře Národního divadla v Praze, jako Rosinu (Lazebník sevillský), Varvaru (Káťa Kabanová), Oktavian (Růžový kavalír), Cherubína (Figarova svatba), Dorabellu (Così fan tutte), Kuchtíka (Rusalka), Stéphana (Romeo a Julie) a Mercédès (Carmen). V březnu 2023 vystoupila v Islandské opeře v Reykjavíku v roli Suzuki (Madama Butterfly).

V letech 2018–2020 byla členkou operního studia při Opeře v Kolíně nad Rýnem, kde k jejím rolím patřily Carlotta (Salieri: La scuola de’gelosi), Svatá Margarete (Braunfels: Scény ze života svaté Jany), Jennie Hildebrand (Weill: Street Scene), Múza/Nicklausse (Hoffmannovy povídky pro děti), Smrt (Stravinskij: Slavík), Glückskind (Stefan Johannes Hanke: Ďábel se třemi zlatými vlasy) a Mercédès (Carmen). Jako Kuchtík (Rusalka) hostovala v operním domě v Kolíně nad Rýnem. 

Arnheiður vystudovala zpěv na konzervatoři v Reykjavíku (2007–2012) a pokračovala na vídeňské Universität für Musik und darstellende Kunst pod vedením Sebastiana Vittucciho, Christopha Ulricha Meiera a Reto Nicklera. Ještě během studií ztvárnila Cherubína, Meg Page (Verdi: Falstaff) a Andronika (Händel: Tamerlan) v zámeckém divadle ve vídeňském Schönbrunnu, Dorabellu v Daegu Opera House v Jižní Koreji a Jeníčka (Jeníček a Mařenka) v Islandské opeře. V Praze se poprvé představila v roce 2018 na koncertě Spolku přátel hudebních talentů a Nachtigall Artists v Novoměstské radnici. Od sezony 2020/2021 je sólistkou Opery Národního divadla v Praze.

Jiří Brückler  baryton

Jiří Brückler

Barytonista Jiří Brückler absolvoval pěvecká studia v Praze na konzervatoři u Jiřího Kotouče a na Hudební fakultě Akademie múzických umění u Romana Janála. Již za studií hostoval ve Státní opeře v Praze. Vítězství v Mezinárodní pěvecké soutěži Antonína Dvořáka v Karlových Varech mu otevřelo příležitost ke stálému svazku s operními scénami – v rodném Liberci i v Plzni a Brně – nejprve v menších rolích. Kmenové angažmá pak získal v Praze, ve Státní opeře a v Národním divadle. Postupně si buduje repertoár hlavních barytonových úloh světového repertoáru – ve Figarově svatbě, Kouzelné flétně, Lazebníku sevillském, Popelce, Faustovi a Markétce, Romeovi a Julii, Evženu Oněginovi, JakobínuWertherovi. Opakovaně byl poctěn nominací na Cenu Thálie (za pěvecko-herecké ztvárnění Silvia v Komediantech a Rodriga v Donu Carlosovi). Věnuje se rovněž operám Janáčka, Martinů a Brittena i novým dílům soudobých skladatelů. Pozváním ke spolupráci poctili Jiřího Brücklera světově proslulí umělci José Cura a Plácido Domingo.

Petr Altrichter  dirigent

Petr Altrichter

Petr Altrichter je jedním z nejvýznačnějších českých dirigentů, který si udělal působivé jméno svou dynamickou a hlubokou interpretací symfonické hudby. Pochází z hudební rodiny a hře na hudební nástroje se věnoval od raného dětství. Absolvoval konzervatoř v Ostravě, obory lesní roh a dirigování. Ve studiích pokračoval na Janáčkově akademii múzických umění v Brně v oborech dirigování orchestru pod vedením Otakara Trhlíka a Františka Jílka a dirigování sboru s pedagogy Josefem Veselkou a Lubomírem Mátlem. Po dobu studia na JAMU spolupracoval jako sbormistr a dirigent s Brněnským akademickým sborem a podílel se na zisku mnoha ocenění na zahraničních sborových soutěžích a festivalech (Middlesbrough, Debrecín aj.).

Mezinárodní pozornost na sebe Altrichter upoutal v roce 1976, kdy získal titul laureáta a speciální cenu poroty na uznávané dirigentské soutěži ve francouzském Besançonu. Na základě tohoto ocenění se stal asistentem dirigenta Václava Neumanna v České filharmonii a nastartoval tak svou uměleckou kariéru. Pozvání k zahraničním orchestrům pak na sebe nenechala čekat. Po působení ve Filharmonii Brno se v roce 1988 stal dirigentem a v roce 1990 pak šéfdirigentem Symfonického orchestru hl. m. Prahy FOK. S tímto orchestrem absolvoval četná zahraniční turné do Japonska, USA, Švýcarska, Německa, Francie a dalších zemí. Zároveň také dlouhodobě spolupracoval s Komorní filharmonií Pardubice, se kterou v rámci zahraničních vystoupení uvedl do koncertního života mnohé mladé nadějné sólisty (Isabelle van Keulen, Radek Baborák ad.).

V letech 1993–2004 byl hudebním ředitelem Jihoněmecké filharmonie Kostnice; s tímto orchestrem pravidelně koncertoval v Tonhalle Curych a v KKL Lucern a podnikl turné do Švýcarska a Itálie. Svůj debut ve Velké Británii absolvoval Petr Altrichter se Symfonickým orchestrem hl. m. Prahy FOK na festivalu v Edinburghu v roce 1993, londýnský debut pak s Anglickým komorním orchestrem krátce nato. V roce 1997 byl jmenován hlavním dirigentem Liverpoolské královské filharmonie poté, co v orchestru v předešlé sezóně s velkým úspěchem hostoval. S tímto orchestrem také vystoupil v roce 2000 na BBC Proms v londýnské Royal Albert Hall a natočil několik vysoce ceněných nahrávek pro vlastní label tělesa – RLPO Live.

V roce 2001 byl Altrichter pozván do čela Filharmonie Brno, kde setrval dalších sedm let a vrátil se tak k orchestru, se kterým byl spjat od studií a se kterým jako pravidelný host spolupracuje doposud. Je také pravidelným hostem České filharmonie, se kterou má stálý umělecký kontakt od svých asistentských začátků, Symfonického orchestru hl. m. Prahy FOK, Filharmonie Brno a Slovenské filharmonie, se kterou natočil vřele přijatá a ceněná CD se skladbami Antonína Dvořáka. Od sezony 2018/2019 je stálým hostujícím dirigentem Slovenské filharmonie, se kterou ho pojí dlouholetá spolupráce.
V roce 2015 podnikl s Českou filharmonií koncertní turné do Německa, na přelomu 2015 a 2016 pak turné do Číny. Na počátku sezony 2017–2018 řídil Českou filharmonii na mezinárodním festivalu Dvořákova Praha a následně s ní absolvoval velmi úspěšné turné do Jižní Koreje, Japonska a na Tchaj-wan. Na jaře 2017 uskutečnil japonské turné se Symfonickým orchestrem hl. m. Prahy FOK, v roce 2018 pak turné do Velké Británie s Českým národním symfonickým orchestrem, v květnu 2019 turné do Číny s Českou filharmonií.

Jako host řídil význačné světové orchestry – japonský NHK Symphony Orchestra, Berlin Symphony Orchestra, BBC Symphony Orchestra, Royal Scottish National Orchestra, BBC Scottish Symphony a London Philharmonic Orchestra. Dále hostoval v Bruckner Orchester Linz, Varšavské filharmonii, Krakovské filharmonii, SWF orchestru v Baden-Badenu, Lotyšském národním orchestru v Rize, Orquesta Filarmonica de Gran Canaria, Orchestre Philharmonique du Luxembourg, Netherlands Philharmonic, Stavanger Symphony, Norrkopings Symphonieorchester, Royal Danish Orchestra Copenhagen, Odense Symphony Orchestra a dalších.

Je častým hostem festivalu Pražské jaro, Janáčkův máj Ostrava, festivalu Smetanova Litomyšl, Moravský podzim a Bratislavské hudební slavnosti. Hostoval na velkých festivalech v Salcburku, Edinburghu, Avignonu, Aténách, Cheltenhamu, Paříži, Madridu, Chicagu, Curychu, Lucernu, Seville, Palermu a dalších.

Těžištěm repertoáru Petra Altrichtera je česká hudba – Bedřich Smetana, Antonín Dvořák, Leoš Janáček a Bohuslav Martinů, ruská hudba – především Dimitrij Šostakovič, dále hudba Gustava Mahlera a Antona Brucknera. Významní světoví sólisté a interpreti (Garrick Ohlsson, John Lill, Tabea Zimmermann ad.) oceňují jeho pohotovost v orchestrálních doprovodech a vyhledávají spolupráci s ním.

zrušit

Nenašli jsme žádné výsledky

Vámi zadaný výraz neodpovídá žádný záznam. Zkuste pozměnit svůj hledaný výraz.