Fotografie ilustrujicí stránku  Měsíčku na nebi hlubokém Kroky do nového světa s Antonínem Dvořákem

Kroky do nového světa s Antonínem Dvořákem • Měsíčku na nebi hlubokém


Česká filharmonie

Rusalčina nádherná árie „o měsíčku“ – a hlavně o lásce – samozřejmě nemůže v našem komentovaném výběru z Dvořákovy nejslavnější opery chybět. Lyrickým příběhem nás ovšem vedle Rusalky provedou i dvě další ústřední postavy: Vodník a Princ.

Koncert z řady K
Délka programu 2 hod
Od 11 let

Program

Antonín Dvořák
Rusalka (výběr)

Účinkující

Česká studentská filharmonie
Marko Ivanović dirigent

Petr Kadlec průvodce

Pavla Vykopalová Rusalka
Richard Samek Princ
František Zahradníček Vodník

Fotografie ilustrujicí událost Kroky do nového světa s Antonínem Dvořákem Měsíčku na nebi hlubokém

Rudolfinum — Dvořákova síň

Studentské vstupné
24. 3. 2022  čtvrtek 19.30
Nelze objednat online
24. 3. 2022  čtvrtek 19.30
Nelze objednat online
24. 3. 2022  čtvrtek 19.30
Nelze objednat online
Cena od 230 do 550 Kč

Zákaznický servis České filharmonie

Tel.: +420 227 059 227

E-mail: info@ceskafilharmonie.cz

Zákaznický servis je pro vás k dispozici v pracovní dny od 9.00 do 18.00 hod.

Zákaznický servis České filharmonie

Tel.: +420 227 059 227

E-mail: info@ceskafilharmonie.cz

Zákaznický servis je pro vás k dispozici v pracovní dny od 9.00 do 18.00 hod.

Rusalka je Dvořákova předposlední opera a svému autorovi dělala velkou radost, už když ji psal: „Jsem pln nadšení a radosti, že se mi tak práce dobře daří,“ píše v červnu 1900 svému příteli Aloisi Göblovi na Sychrov. Je to pouhé tři měsíce poté, co se seznámil s libretem Jaroslava Kvapila, na které začal prakticky okamžitě komponovat. Celou rozsáhlou operu, která při jevištním provedení trvá 2 a půl hodiny, dokončil po sedmi měsících na konci listopadu.

V posledních letech svého života se Dvořák věnoval výhradně operní tvorbě – kromě Rusalky vznikly ještě Čert a Káča a Armida. Sám skladatel se za tímto obdobím krátce před svou smrtí ohlíží: „V posledních pěti letech jsem nepsal nic jiného než opery. Chtěl bych se, pokud mi dá ještě Pán Bůh zdraví, ze všech sil věnovat operní tvorbě. Ne snad z ješitné touhy po slávě, nýbrž proto, že operu považuji i pro národ za útvar nejvhodnější. Tuto hudbu poslouchají široké vrstvy, a to velmi často (…). Považují mne za symfonika, třebaže jsem již před mnoha lety prokázal převážný sklon k tvorbě dramatické.“

Tak copak vás zajímá?
Zavřít

Rozehrajte s námi další koncert

Podpořte nás
Zavřít
Tak copak vás zajímá?