Fotografie ilustrujicí stránku  Dvořákův Vodník a Polednice Kroky do nového světa

Kroky do nového světa • Dvořákův Vodník a Polednice


Česká filharmonie

Hudba má ohromnou moc vytvářet před našima očima nové krajiny, malovat krásné obrazy, vyprávět příběhy. Jednoduše: můžeme se díky ní vypravit do jiného času a do jiného prostoru. Jedna z hudebních forem, vynalezených speciálně pro tento účel v polovině 19. století, se jmenuje symfonická báseň.

Koncert z řady Kroky
Délka programu 2 hod
6.–9. ročník ZŠ, studenti SŠ

Program

Antonín Dvořák
Vodník a Polednice

Účinkující

Česká studentská filharmonie

Petr Kadlec průvodce

Marko Ivanović dirigent

Fotografie ilustrujicí událost Kroky do nového světa  Dvořákův Vodník a Polednice

Rudolfinum — Dvořákova síň

14. 1. 2021  čtvrtek 10.00
Zrušeno
15. 1. 2021  pátek 10.00
Zrušeno
18. 1. 2021  pondělí 10.00
Zrušeno
Cena 150/375 (abonmá) Kč

Předprodej vstupenek pro školy a mateřské školy probíhá od 1. června.

Oddělení vzdělávacích programů České filharmonie

Tel.: +420 227 059 222

E-mail: edu@ceskafilharmonie.cz

Předprodej vstupenek pro školy a mateřské školy probíhá od 1. června.

Oddělení vzdělávacích programů České filharmonie

Tel.: +420 227 059 222

E-mail: edu@ceskafilharmonie.cz

Jednotlivé (tj. neabonentní) vstupenky lze objednat pouze na koncert 15. 1. 2021.

Z dobových, často rozporuplných ohlasů na Dvořákovy symfonické básně:

Do té míry určitosti, jasnosti a pravdivosti ve vlně nápěvů nevyzněla dosud, abych tak řekl, žádná ‚přímá řeč‛ nástrojů ve známých mi symfonických básních orchestrových, jako ve Vodníku. (Leoš Janáček)

Jsem vděčným posluchačem Dvořákovy hudby a vnímám její půvaby snad až příliš citlivě, ale přesto jsem nemohl zamlčet nebezpečí tohoto nejnovějšího směřování. Dvořák nemá zapotřebí chodit prosit o svou hudbu k literatuře (a k jaké literatuře!). Jeho bohatá hudební vynalézavost nepotřebuje žádné půjčky, berličky a návody… Je to zvláštní vášeň, s níž se Dvořák nyní oddává ošklivým, nepřirozeným a strašidelným námětům, které jeho pravému hudebnickému smyslu a jeho příjemné povaze tak málo odpovídají. Ve Vodníkovi je to skřet, který vlastnímu dítěti utrhne hlavu a hodí ji nešťastné matce, v Polednici je to ženská příšera, v jejíchž rukou dodýchá nevinné dítě. (Eduard Hanslick, vídeňský hudební kritik a estetik)

Tak copak vás zajímá?
Zavřít

Rozehrajte s námi další koncert

Podpořte nás
Zavřít
Tak copak vás zajímá?