Fotografie ilustrujicí událost Česká filharmonie<br>Leonidas Kavakos

Česká filharmonie

Leonidas Kavakos

Česká filharmonie

Když v prosinci minulého roku vystoupil s Českou filharmonií Leonidas Kavakos poprvé v dvojroli sólisty a dirigenta, bylo zřejmé, že hráči i sólista si budou chtít toto spojení co nejdříve zopakovat.

Program

Wolfgang Amadeus Mozart
Koncert pro housle a orchestr č. 3 G dur „Straßburg“, K 216

Wolfgang Amadeus Mozart
Symfonie č. 25 g moll, K 183

Johannes Brahms
Symfonie č. 1 c moll, op. 68

Interpreti

Leonidas Kavakos housle, dirigent

Česká filharmonie

Fotografie ilustrujicí událost Česká filharmonie<br>Leonidas Kavakos
Rudolfinum — Dvořákova síň
9. 6. 2021  středa — 19.30
Nelze objednat online
10. 6. 2021  čtvrtek — 19.30
Nelze objednat online
11. 6. 2021  pátek — 19.30
Nelze objednat online

Zákaznický servis České filharmonie

Tel.: +420 227 059 227
E-mail: info@ceskafilharmonie.cz

Zákaznický servis je pro vás k dispozici v pracovní dny od 9.00 do 18.00 hod. (v červenci a srpnu do 15.00 hod.).

Když v prosinci minulého roku vystoupil s Českou filharmonií Leonidas Kavakos poprvé v dvojroli sólisty a dirigenta, bylo zřejmé, že hráči i sólista si budou chtít toto spojení co nejdříve zopakovat. Hudební i lidské porozumění mezi nimi bylo patrné na pódiu i v hledišti, a jakmile se naskytla příležitost svěřit jeden z programů nové sezony této mimořádné umělecké osobnosti, neváhali jsme ani vteřinu. Minulý program byl poctou Ludwigu van Beethovenovi, tentokrát zvolil Leonidas Kavakos pro svá pražská vystoupení díla Mozartova a Brahmsova. Symfonii i houslový koncert, které uslyšíte v první části programu, jsou díly velmi mladého skladatele. Houslový koncert G dur napsal Mozart v devatenácti letech a Symfonii g moll dokonce v pouhých sedmnácti. V dopise svému otci nazval koncert G dur „Štrasburským koncertem“, což muzikologové přisuzují použití místního tanečního tématu v úvodu třetí věty. Symfonii se zase přezdívá „Malá g moll“, aby se odlišila od své slavnější jmenovkyně s pořadovým číslem 40. Proslavil ji český filmový režisér Miloš Forman, když si ji vybral jako úvodní hudbu svého slavného filmu Amadeus.

„Hoch auf’m Berg, tief im Tal grüß ich dich viel tausend mal!“ „Z výšky hor, z hlubin údolí, pozdravuji tě nastotisíckrát!“ Pastýřskou píseň s tímto textem slyšel Brahms v Alpách a jako narozeninový pozdrav Claře Schumannové ji vložil do úvodu čtvrté věty své první symfonie. Díky kompozičnímu mistrovství i použití parafráze na Ódu na radost bývá tato symfonie někdy nazývána Beethovenovou Desátou.