Mladý český basista Jan Martiník se narodil roku 1983 v Ostravě, kde studoval na Janáčkově konzervatoři a na Ostravské univerzitě u Elišky Pappové. V roce 2003 zvítězil v kategorii „Junior“ v mezinárodní pěvecké soutěži Antonína Dvořáka v Karlových Varech a získal druhou cenu v kategorii „Píseň“. Je laureátem Mezinárodní pěvecké soutěže Jeleny Obrazcovové v Moskvě, kde získal zvláštní cenu za interpretaci Čajkovského Romance. V roce 2007 byl finalistou pěvecké soutěže Placida Dominga „Operalia“ a roku 2009 zvítězil v písňové části mezinárodní pěvecké soutěže BBC Cardiff Singer of the World.
První angažmá získal ještě během svého studia na konzervatoři v Národním divadle moravskoslezském v Ostravě, kde ztvárnil například role Pistoly (Falstaff), Leporella (Don Giovanni) a Truffaldina (Ariadna na Naxu). Je stálým hostem Národního divadla v Praze, kde zazpíval role Larkense a José Castra v Pucciniho Děvčeti ze západu ana scéně Stavovského divadla vystoupil v Mozartově Donu Giovannimjako Masetto a Leporello.
V letech 2008–2011 byl členem souboru Komické opery v Berlíně, kde byl obsazen například do role Sarastra (Kouzelná flétna), Collina (La bohème), Surina (Piková dáma) a Nočního hlídače (Mistři pěvci norimberští). Ve vídeňské Volksoper vystupoval jako Betto (Gianni Schicchi), 1. nazaretský (Salome) a Zuniga (Carmen). V sezoně 2012/2013 se stal členem souboru Státní opery Unter den Linden v Berlíně, kde zpíval Collina (La bohème), Sarastra (Kouzelná flétna), Eremita (Čarostřelec) a otce Trulova (Život prostopášníka).
Koncertně vystupuje se známými orchestry jako je Česká filharmonie, Rotterdamská filharmonie, Staatskapelle Dresden, BBC Symphony Orchestra, Symfonický orchestr města Birminghamu, Skotský komorní orchestr, King’s Consort a Collegium 1704. V repertoáru má basové árie a roli Ježíše v Matoušových pašijích J. S. Bacha, Mozartovo, Dvořákovo i Verdiho Requiem, Beethovenovu 9. symfonii či Haydnovo Stvoření. Jan Martiník je též znám svou ryzí interpretací Schubertovy Zimní cesty a Dvořákových Biblických písní.
Krása jeho hlasu se snoubí s brilantní technikou a komickým talentem, což z něj činí jednoho z předních pěvců mladé generace.
David Mareček absolvoval jako pianista a dirigent brněnskou konzervatoř u Ivany Stanovské a Evžena Holiše. Ve studiích klavíru pokračoval na Janáčkově akademii múzických umění pod vedením Inessy Janíčkové a Jaroslava Smýkala. Účastnil se mistrovských kurzů významných pianistů a pedagogů, jakými jsou Karl-Heinz Kämmerling, Dominique Weber, Peter Lang, Pierre Jasmin a Walter Groppenberger. V roce 1998 obdržel stipendium Nadace Český hudební fond a o dva roky později s houslistou Jiřím Němečkem získal 2. cenu v mezinárodní soutěži O cenu Leoše Janáčka. Jako sólista a komorní hráč vystupoval v České republice, na Slovensku, v Rakousku, Německu, Francii a Finsku. Sólově vystoupil s Filharmonií Brno, Moravskou filharmonií Olomouc a Severočeskou filharmonií Teplice. V letech 2003-2015 vyučoval sólový klavír na brněnské konzervatoři, v roce 2007 se stal ředitelem Filharmonie Brno, od února 2011 působí jako generální ředitel České filharmonie.
V roce 2015 nastudoval David Mareček se světoznámým kvartetem Jerusalem Quartet Dvořákův klavírní kvintet A dur op. 81, se kterým vystoupil na dvou koncertech v Praze a Brně. Se stejným programem vystoupil rovněž s předními hráči České filharmonie na koncertech v Tokyu a Pekingu. V červnu 2016 David Mareček účinkoval s renomovaným americkým smyčcovým kvartetem Dover Quartet, vítězem několika prestižních světových soutěží na MHF 13 měst – Concentus Moraviae. S basistou Janem Martiníkem, sólistou Státní opery v Berlíně, absolvovali v roce 2017 sérii koncertů Zimní cesty Franze Schuberta, kterou následně natočili na CD pro firmu Supraphon. V rámci oslav 100. výročí založení Československa vystoupil David Mareček s violoncellistkou Alisou Weilerstein na podzim 2018 v živém vysílání BBC Radio 3 v Londýně a v Bohemian National Hall v New Yorku.
„Their sparkling pianist in Dvořák’s A major Quintet was the CEO of the Czech Philharmonic, David Mareček who, despite his busy life, finds time to keep up his technique.“