Česká filharmonie
Katia a Marielle Labèque

Česká filharmonie
© Umberto Nicoletti

Sestry Katia a Marielle Labequovy jsou patrně nejznámější klavírní dvojicí na světě. Kariéru zahájily nahrávkou Messiaenovy Vize amen a od té doby inspirovaly řadu soudobých skladatelů k vytvoření děl pro dva klavíry. Premiérovaly skladby Luciana Beria, Pierra Bouleze, Michaela Nymana, Louise Andriessena nebo Philippa Glasse.

Koncert z řady B
Délka koncertu 2 hod
Rudolfinum — Dvořákova síň

Rudolfinum

Česká republika Praha 1 Alšovo nábřeží 12 110 00
st 19. 4. 2017 / 10.00 / Generální zkouška
st 19. 4. 2017 / 19.30
čt 20. 4. 2017 / 19.30
21. 4. 2017 / 19.30

Informace ke vstupenkám a kontakty

Více o vstupenkách

Zákaznický servis České filharmonie

Tel.:  +420 227 059 227

E-mail: info@ceskafilharmonie.cz

Zákaznický servis je pro vás k dispozici v pracovní dny od 9 do 18 hodin. V červenci a srpnu do 15.00 hod.)

Sestry Katia a Marielle Labequovy jsou patrně nejznámější klavírní dvojicí na světě. Kariéru zahájily nahrávkou Messiaenovy Vize amen a od té doby inspirovaly řadu soudobých skladatelů k vytvoření děl pro dva klavíry. Premiérovaly skladby Luciana Beria, Pierra Bouleze, Michaela Nymana, Louise Andriessena nebo Philippa Glasse. S Berlínskou filharmonií účinkovaly v rámci galakoncertu na Waldbühne pro 33 tisíc posluchačů a v roce 2016 vystoupily na Letním koncertu Vídeňských filharmoniků v Schönbrunnu. Pravidelně hrají také starou hudbu na dobové nástroje se soubory Il Giardino Armonico, Musica Antiqua Köln, English Baroque Soloists nebo Orchestra of the Age of Enlightenment. Kromě klasické hudby uvádějí také jazz, ragtime, flamenco, pop a experimentální rockovou hudbu. Marielle Labeque je manželkou dirigenta Semjona Byčkova.

Symfonii Manfred napsal Čajkovskij mezi 4. a 5. symfonií podle básně Lorda Byrona, jejíž program mu nabídl Milij Balakirev. Čajkovskij se ke kompozici dostal vlastně náhodou, protože Manfreda před ním odmítli jak Balakirev, který se necítil schopný napsat tak velké dílo, tak Berlioz, který se omluvil s ohledem na vyšší věk a špatné zdraví. Ani Čajkovskij původně nechtěl Manfreda zhudebnit. V dopise Tanějevovi uvedl: „Napsat programní symfonii mi přijde jako šarlatánství a klamání publika.“ Později však změnil názor a Emilii Pavlovské už píše: „Symfonie se nakonec ukázala jako ohromná, závažná, náročná a pohlcující veškerý můj čas, někdy až k úplnému vyčerpání; ale vnitřní hlas mi říká, že moje práce není marná a že to může být moje nejlepší symfonické dílo.“