Česká filharmonie
Manfred Honeck

Česká filharmonie

Vystoupení německé sopranistky Christiane Karg přinese zajímavé srovnání s únorovým programem Adama Plachetky. Zatímco český barytonista zazpívá Schubertovy písně v instrumentaci jiných autorů, Christiane Karg přednese vrcholné dílo Richarda Strausse na texty Hermanna Hesseho a Josepha von Eichendorffa.

Koncert z řady B
Délka koncertu 1 h 45 m
Generální zkouška
Rudolfinum — Dvořákova síň

Rudolfinum

Česká republika Praha 1 Alšovo nábřeží 12 110 00
st 22. 3. 2017 / 10.00 / Generální zkouška
st 22. 3. 2017 / 19.30
čt 23. 3. 2017 / 19.30
24. 3. 2017 / 19.30

Informace ke vstupenkám a kontakty

Více o vstupenkách

Zákaznický servis České filharmonie

Tel.:  +420 227 059 227

E-mail: info@ceskafilharmonie.cz

Zákaznický servis je pro vás k dispozici v pracovní dny od 9 do 18 hodin. V červenci a srpnu do 15.00 hod.)

Vystoupení německé sopranistky Christiane Karg přinese zajímavé srovnání s únorovým programem Adama Plachetky. Zatímco český barytonista zazpívá Schubertovy písně v instrumentaci jiných autorů, Christiane Karg přednese vrcholné dílo Richarda Strausse na texty Hermanna Hesseho a Josepha von Eichendorffa. Strauss je napsal rok před svou smrtí a název Čtyři poslední písně jim přisoudil Straussův přítel Ernst Roth, hlavní editor vydavatelství Boosey a Hawkes v Londýně. Cyklus vyšel po Straussově smrti a v souladu s přáním autora ho poprvé provedla norská sopranistka Kirsten Flagstad za doprovodu Philharmonia Orchestra s dirigentem Wilhelmem Furtwänglerem. Čtyři poslední písně jsou dílem nevšední krásy a opojné melodiky. Kromě písně Jaro všechny pojednávají o smrti, jsou však naplněny klidem, přijetím a smířením. Ke konci písně Im Abendrot cituje Strauss svoji symfonickou báseň Smrt a vykoupení. Sedm tónů, které zazní bezprostředně po frázi „Je tohle snad smrt?“, znázorňuje téma proměny a naplnění duše ve smrti. Christiane Karg je vyhledávanou umělkyní, která spolupracuje s předními světovými dirigenty včetně Marisse Jansonse, Riccarda Mutiho, Christiana Thielemanna a Yannicka Nézet-Séguina i nedávno zesnulého Nicolause Harnoncourta.

Program zahájí Mozartova Symfonie B dur, která vznikla původně jako třívěté dílo pro Salcburk, k němuž autor před vídeňským uvedením dokomponoval menuet. Interpretace Dvořákovy Osmé symfonie v druhé půli naváže na úspěšnou nahrávku Manfreda Honecka s Pittsburským symfonickým orchestrem, jež přináší nebývalou tempovou uvolněnost a klade důraz na romantický charakter hudby.

Preludium se koná:
Středa: Západní salonek
Čtvrtek a pátek: Sukova síň